Friday, May 25, 2012

Kacip Fatimah

Salam Blogger ,


Percutian telah tamat tempoh , kini kembali dengan activity yang lama.Kerja di offices macam menanti-nantikan kedatangan aku.Boss tak aci buat aku macam ni ,oh ! rehat lama sangat , sekarang kene perah keringat pulak..kebas otak weh !


Nasib baik badan dah boleh terima kerja-kerja yang banyak macam ni , now my friend pulak pergi bercuti sebab getting married , so aku kene cover balik kerja dia pulak , tak per orang cakap tolong orang dapat banyak pahala kan.Still buat kerja macam biasa.Tapi bukan ini yang ingin diceritakan.


Semalam pulang dari bercuti , aku singgah rumah kakak aku sekejap , hantar buah tangan yang dikirimkan , so jumpalah si kecik sekali , windu ! bab nie aku tak boleh bla.


<<Play>>


Sampai di rumah , aku terus jumpa anak buah aku dulu , tengok keadaan dia macam mana , dah lama tak jumpakan.Macam biasa kami makan tak tinggal , banyak bekalan yang aku bawa dari kampung.Jadi dia paling minat coklat , so kami melantak lah , dengan aku  , aku sekali kene makan.


Allysha Qistina - Ally

Makan punya makan , Ally mintak air , aku cakap dengan dia air suam boleh , tak nak ! nak air sejuk.Banyak songeh betul ! aku dengan malasnya pergilah cari air sejuk.Bila dah bagi tak nak pulak , Aishh! Ally nie buat makcik marah lah.

Aku:- Ally sebenarnya nak air apa?cepat cakap mak cik buatkan.
Ally:- Ally tak nak air sejuk macam tu,Ally nak air yang macam kat kedai tu, Ma selalu beli, Ally tak dapat rasa pun.
Aku:- Air kedai tu macam mana? air kotak , air tin , air botol , manalah makcik tau Ally.
Ally:- Jom lah pergi kedai !
Aku:- Ally suka tau buat macam ni (sambil capai tudung , pegang tangan Ally terus ke kedai) comey !

Di kedai

Aku:- Ok ! mana air tu , pergi ambil makcik tunggu sini.
Ally:- Sinilah makcik , Ally tak kuat ar buka pintu ni.
Aku:- Adeh ! ha...yang mana satu ?
Ally:- Yang ni lah Ally cakap tadi.(nak sebut tak reti)
Aku:- Ally budak-budak mana boleh minum air ni , hanya untuk orang perempuan dewasa je.Letak balik !
Ally:- Nak jugak (sambil buat muka tapai-mata dah ke bawah , kepala di tundukkan) Kejam !
Aku:- Ally jap, makcik call mama.


Di rumah

Selamba jer dia minum air tu , sedap katanya...Sah ! tak sampai darjah 1 dah boleh kahwin dah ni.Mama dia cakap after darjah 6 terus tunang ,  Amboi ! mama hang gatai noh ! Aku pun rasa lah aper yang sedap sangat , patutlah suka...manis , ada rasa kurma , eh madu pu ader.Hei ! budak-budak zaman sekarang...siapalah yang ajar dia ni minum...Aku tau siapa.Confirm lagi awal dari Fasha Sandha ni..Fuhh!!


W'salam.

3 comments:

  1. ada org yang ajar laa nih...air tu ada bahan penambah tenaga kan?

    x beri kesan jangka panjang ke pada budak2 seusia Ally tu?

    ReplyDelete
  2. rasanya kalau sekali minum tak ada kesan kan...tapi kalau selalu memang tak sesuai untuk budak-budak

    ReplyDelete
  3. giler laa air tu dia suka minum.. esok suruh tuan kedai jgn jual dh air tu kt ally, hukk...

    ReplyDelete